Niet uitgesplitst in online en offline maar toegespitst op wat onze klanten nodig hebben
 
Tekengebied 1.png

Strategie - De basis

 

Strategie of planvorming is waar goede marketing en communicatie begint. Of dit nu een merk-, online-, campagne-, mediastrategie of een combinatie is, samen komen we tot een plan wat werkt!

Het liefst komen we jou in deze fase tegen. Je kent de identiteit van je onderneming en misschien heb je zelfs al wel concreet je doelen voor ogen. Het kan ook zijn dat je nog wat hulp kunt gebruiken om nader tot de kern te komen of het kan zijn dat de ‘jas’ die je draagt niet langer past.

Bij DMARC vinden we het belangrijk dat de strategie past bij het bedrijf maar des te meer misschien nog wel bij de mensen die ermee te maken krijgen. Een plan op papier blijft een plan op papier als deze geen aansluiting vindt. Daarom ontwikkelen we jouw strategie op basis van de identiteit van je onderneming en in goede samenwerking. 

Het plan vormt uiteindelijk de basis en is een leidraad voor alles wat volgt op het gebied van marketing en communicaties en de daarbij behorende uitingen. Samen moeten deze componenten bijdragen aan het behalen van jouw doelen.



 
 
Concept.gif

Concept - Brug tussen strategie en middelen

 

Het plan ligt er, doelen zijn geformuleerd en de richting is bepaald. Hoe nu verder? Met conceptontwikkeling verbinden we de strategie aan de praktische invulling ervan. Het concept vormt de basis en dient als uitgangspunt om de te ontwikkelen uitingen aan te toetsen.

Een doordacht plan is het vertrekpunt, wat volgt is het tastbaar maken van dit plan. In deze fase gaan we aan de slag met woord en beeld. We bepalen de visuele pijlers en tone of voice voor jouw merk of onderneming.

Met het concept leggen we de basis voor de huisstijl, de vormgeving van middelen en van content. De ontwerpers bij DMARC bundelen hun visuele creativiteit om te komen tot een samenhangend geheel waarin vorm, kleur, typografie en (beeld)taal elkaar versterken.



 
 
Tekengebied 2.png

Ontwerp - Tastbare/zichtbare visuele identiteit

 

Op basis van het visuele concept gaat het team van ontwerpers en vormgevers van DMARC aan de slag met jouw visuele identiteit. Denk bijvoorbeeld aan de complete uitwerking van logo en huisstijl, de opmaak van flyers, brochures en websites. Alle middelen die worden ingezet dragen bij voorkeur jouw visuele identiteit.

Ons werk houdt niet op bij ontwerp en vormgeving. In de afgelopen jaren heeft DMARC als reclamebureau een waardevol netwerk kunnen opbouwen en weten we de juiste partijen te vinden voor een kwalitatief en vlot proces om de middelen ook de realiseren. 

Bij ons heb je dus één aanspreekpunt voor alle fases. Wij bedenken aansprekende ontwerpen, verzorgen snelle opmaak en begeleiden het proces van A tot Z. Deze ideeën krijgen vorm in ontelbaar veel uitingen.

Wij kunnen je o.a. helpen bij:

  • Logo & huisstijl

  • Huisstijlhandboeken 

  • Huisstijldragers

  • Buiten-/binnenreclame

  • Promotiematerialen

  • Bestickering

  • Online uitingen




 
 
DMARC_Dienst_online.png

Campagnes - breng alles samen

 

De lancering van een nieuw product, de opening van een nieuwe locatie of de opkomst van een evenement verhogen. Met gerichte campagnes kunnen we een flinke boost geven aan specifieke doelstellingen. We bepalen op basis van de na te streven doelen de juiste targeting, kanalen en content. 

Elke campagne is bij ons maatwerk. De mix van in te zetten middelen passen we elke keer aan op de uitdaging die voor ons ligt. Grofweg maken we onderscheid in drie hoofddoelen:

  • Awareness - Je wilt gezien worden onder een zo groot mogelijke maar relevante doelgroep. Je wilt aandacht voor je product, dienst of idee. Met een awareness campagne gaan we voor maximale zichtbaarheid en bereik.

  • Branding - Jouw merk of bedrijf staat ergens voor en dat wil je uitdragen. Niet alleen door het te zeggen maar veel meer nog door het te laten zien en te laten voelen. Want branding gaat over onderscheidend vermogen en dat krijg je pas als je echt contact hebt.

  • Activatie - Leads, verkopen of meer inschrijvingen genereren? Met een passende activatiecampagne gaat het zeker lukken om die cijfers omhoog te krijgen! 

Crossmediaal & pragmatisch
Het onnodig inzetten van het gehele arsenaal aan offline en online middelen past niet bij ons. Wij nemen de vraag en doelen onder de loep en bepalen, binnen de gegeven kaders, samen met jou welke mix aan middelen de grootste kans van slagen heeft.



 
 
Tekengebied 3.png

Digitaal & Online - Bereik en laat zien

 

Digitaal is niet per se online. Vaak is het wel zo dat de middelen die wij bedenken en maken voor onze klanten ook online ingezet kunnen worden. Je kunt dan denken aan video’s, animaties, presentaties en infographics. Ook denken wij graag met je mee over bijvoorbeeld de gebruiksvriendelijkheid van je website. Is deze intuïtief vormgegeven en kan jouw bezoeker eenvoudig vinden wat hij zoekt?


Wij kunnen je o.a. helpen bij:

  • Interface design

  • Infographics

  • Digitale (jaar)verslagen & brochures

  • Pre-roll commercials

  • Bannersets

  • Video’s

  • Animaties & illustraties

  • Presentaties

  • Contentcreatie


Websites
De website is voor de meeste bedrijven een centraal punt voor het overbrengen van een boodschap aan een specifieke groep mensen. En zo moet deze ook zijn opgebouwd. Niet vanuit de eigen behoefte maar vormgegeven naar de behoefte van de doelgroep. Intuïtief te navigeren, technisch op orde en een fraai ontwerp. Drie componenten die volgens ons onmisbaar zijn.

Online marketing & communicatie
Ben daar waar je doelgroep is en kom met hen in contact wanneer zij het meest ontvankelijk zijn voor jouw boodschap. Online marketing en communicatie zijn uiterst geschikt om jouw bereik te vergroten, je dienst of product onder de aandacht te brengen, het gesprek aan te gaan en je doelgroep te binden en te activeren.

Online advertising
Via verschillende kanalen kunnen we online advertising op een slimme manier inrichten. Dit betekent dat we doormiddel van specifieke (re)targeting een zo groot mogelijke maar wel relevante doelgroep kunnen bereiken voor jouw merk of bedrijf.

Om jouw online aanwezigheid te profileren, te versterken en te laten groeien kunnen wij je o.a. helpen met deze online disciplines:

  • Display advertising

  • SEO

  • SEA

  • E-mailmarketing

  • Social media advertising

Online verbinding
Mensen zoeken steeds meer naar context, achtergronden, verhalen en echt contact met merken en bedrijven. Alle online kanalen zijn op een eigen manier geschikt als dragers voor jouw verhaal. Als het gaat om het maken van een connectie, leent social media zich hier perfect voor. Anders dan bij andere kanalen heb je de kans om je doelgroep echt te leren kennen en hun behoeftes in kaart te brengen. Waardevolle informatie die handvatten biedt voor het stimuleren van bepaalde acties vanuit de doelgroep.

Lees meer over hoe we je kunnen helpen met social media (advertising), contentcreatie en monitoring en webcare.



 
 
Content.png

Content & Social - Jouw verhaal verbindt

 

Content
“Content is king”. Deze veelvuldig genuttigde uitspraak kunnen we inmiddels op de stapel uitgekauwde clichés werpen. Hoewel de uitspraak wellicht aan kracht heeft ingeleverd, doet content dat niet. Zonder content geen internet en zonder goede content geen meerwaarde voor jouw doelgroep. En juist meerwaarde is het toverwoord. Met goede content verbinden wij jouw doelen aan de (informatie)behoeften van je doelgroep. Content kun je zien als een ruilmiddel. Jij voorziet in een behoefte in ruil voor hun aandacht en verbinding.

Vaak wordt content onterecht alleen gekoppeld aan online. Content is vaak online maar ook teksten voor een verkoopbrochure zijn vormen van content. DMARC kan je o.a. helpen met:

Contentstrategie
Een contentstrategie voorkomt dat je als een kip zonder kop ‘content’ de lucht in gooit en hoopt op het beste. Met de contentstrategie bepalen we wat je wilt zeggen, tegen wie, wanneer, hoe en waar je dat gaat doen. Hoe zorgen we ervoor dat jouw verhaal op de juiste manier aan jouw doelgroep wordt geserveerd?

Contentcreatie
En dan is het moment om de content te maken. Eenvoudiger gezegd dan gedaan. Het bedenken én het maken van goede content kost tijd. Zeker als je alles voor elk bericht opnieuw moet gaan optuigen. Bij het maken van jouw content zorgen we voor de meest efficiënte route zonder in te leveren op kwaliteit.


Social media
Social media zijn volgens ons geen losse instrumenten die je te pas en te onpas kunt inzetten voor je bedrijf. Het is een onderdeel van je totale marketingmix. Wil je dat jouw merk echt profijt ervaart van social media, dan is deze verbonden aan de identiteit en de overkoepelende doelen van het onderneming. Vanuit de kern van het merk worden de social media strategie opgebouwd en het visuele karakter ontwikkeld.

Sociale media kun je voor verschillende doeleinden inzetten. Het zijn uitstekende middelen om bijvoorbeeld awareness te vergroten of om verkeer naar je website te genereren. Middels social media kan je doelgroep jouw merk leren kennen. Op het moment dat zij jouw product of dienst nodig hebben, sta je 1-0 voor op concurrenten.

Je doelgroepen zijn namelijk niet meer passief en nemen niet zomaar iets aan. Ze vertrouwen op hun eigen ervaringen en die van vrienden en bekenden. Door goed naar je doelgroep te luisteren leer je hen ook steeds beter kennen. Je weet dus beter wat zij willen/verwachten. Speel je hier goed op in, dan is de kans groot dat zij dit met anderen delen. Het worden je ambassadeurs en betere marketing is er niet.

Wij kunnen je o.a. helpen met:

  • Social media strategie

  • Setup social media accounts

  • Communitymanagement (waaronder tijdlijnbeheer)

  • Monitoring & webcare

  • Social media advertising

  • Social content (strategie)


Communitymanagement
Social media gaan over interactie. Het is één van de belangrijkste graadmeters voor social media platformen om te meten of jij relevante content plaatst.

Maar interactie met je doelgroep krijg je niet in de schoot geworpen, het is keihard werken. Inspireren, verleiden en activeren zijn hierbij sleutelbegrippen. Door een combinatie van aansprekende content en actieve webcare versterk je jouw merk of organisatie online.


Adverteren & campagnes
Bij DMARC kun je het gehele beheer van je social media kanalen onderbrengen, inclusief advertising. Daarnaast verzorgen wij ook de meest uiteenlopende losse social media campagnes. Of het nu gaat om awareness vergroten of het aansturen op concrete leads. Samen komen we tot een campagne die werkt.

Monitoring & webcare
In het verlengde van community management is het monitoren van onderwerpen die jouw merk of bedrijf aangaan van belang. Je weet exact wie op welk moment iets over jou zegt. Hierdoor ben je beter in staat te anticiperen.

Zoals bij community management is genoemd, is het zelf stimuleren van interactie en het reageren op leuke reacties en vragen cruciaal voor het succes van je aanwezigheid op social media platformen. Om ervoor te zorgen dat dit op professionele wijze wordt opgepakt gebruiken wij een monitoringstool: OBI4wan.


OBI4wan
Doormiddel van OBI4wan zijn wij in staat het web (wereldwijd) te monitoren op basis van zoekopdrachten. Binnen deze tool kunnen wij reacties van verschillende platformen aan elkaar koppelen en op een juiste manier afhandelen. Door het gebruik van een monitoringstool kun je echt gaan bouwen aan de relatie met individuen uit je doelgroep.



 
 
Tekengebied 5.png

Magazines - unieke presentatie

 

Magazines - unieke presentatie
Inmiddels hebben we al heel wat ervaring mogen opdoen als het gaat over het realiseren van (glossy) magazines, kranten en brochures. Wij hebben alles in huis om je volledig te ontzorgen op het gebied van bladformule, redactie, vormgeving, advertentie-acquisitie, fotografie, druk, verspreiding en meer.

Quaeris Media
Quaeris Media is een zusteronderneming van DMARC en is uitgever van lifestyle bladen VIVACE en ZIGN. Bij Quaeris Media kun je terecht voor jubileum- en openingsuitgaven. Denk bijvoorbeeld aan bedrijven, verenigingen, kerken en nog veel meer. Wij maken een magazine, krant of boek voor u op maat. In sommige gevallen zelfs geheel kosteloos!

Interesse in een eigen (gratis) magazine of krant? Neem contact op met Ries.



 
 
Tekengebied 6.png

Vastgoedpromotie - Hier aan het juiste adres

 

Een huis kopen op basis van een plaatje. Dat moet dan wel een heel goed plaatje zijn. Het is de uitdaging waar projectontwikkelaars en makelaars van nieuwbouw projecten dagelijks mee te maken hebben. Potentiële kopers kunnen niet door hun toekomstige woning lopen, krijgen geen sfeer mee en kunnen zich vaak geen goede voorstelling maken van wat hen te wachten staat. Aan ons de taak om die sfeer over te brengen en de koper alvast een kijkje te geven in hun nieuwe woning.

Bij het in de markt zetten van een nieuw project zijn er verschillende onderdelen die aandacht vragen. We beginnen met het bepalen van de stijl en tone of voice. We zorgen voor een passende projectwebsite en beginnen al vroeg in het stadium met het verzamelen van leads via o.a. social media.

Ook met de offline vastgoedcommunicatie en de uitingen op de bouwplaats zijn we goed bekend. Onderscheidende bouwborden en het verzorgen van communicatiemiddelen tijdens bijvoorbeeld een start verkoop behoren tot die mogelijkheden.

Omdat we ruime ervaring hebben opgedaan, weten we hoe de processen lopen en zijn we in staat om op cruciale punten mee te denken en kritisch te zijn. Dit zorgt voor een soepele samenwerking in een branche die continu onderhevig is aan invloeden van buitenaf waardoor planningen vaak om aanpassing vragen.

Onder vastgoedpromotie valt een diversiteit aan diensten en middelen. Wij kunnen je o.a. helpen met:

  • Naamgeving

  • Logo & Huisstijl

  • Projectwebsites

  • Interactieve (kavel)kaarten

  • Nieuwsbrieven

  • Social media: advies, content en promotie

  • Print advertenties

  • Bouwborden/spandoeken

  • Indoor promotiemateriaal

  • Intekenen van sfeer- of technische plattegronden

  • Verkoopbrochures




 
 
FoodHoreca2_5.gif

Food & Horeca - Specialiteit van het huis

 

Steeds meer heeft de horeca en foodsector behoefte aan een partner die hen kan helpen bij het eenduidig neerzetten en ontwikkelen van een eigen identiteit. Een restaurant is niet langer meer gewoon een restaurant maar onderscheidt zich door te werken met specifieke producten of door een bepaalde specialisatie of methode toe te passen.

Als foodonderneming of horecabedrijf investeer je in concept, sfeer, materialen en ingrediënten. Zonde als inconsistente uitingen afbreuk doen aan deze inspanningen. Wij geloven dat de totaalbeleving die de gast ervaart bepalend is voor succes. DMARC zorgt voor eenheid, duidelijkheid en eigenheid. Van de menukaart tot website tot het vormen van een relatie via social media.