Otte Bouw


100.000 +

Vertoningen


3.000 +

Klikken


1.500 +

Interacties via social media


Otte_8489.jpg
Otte_8500.jpg
Otte_8504.jpg
 

Vakmensen, waar vind je die? 🤷‍♂️

Dat het dezer dagen moeilijk is om werknemers aan te trekken is geen nieuws. Zeeland kent op het moment zelfs de krapste arbeidsmarkt van Nederland. En de prognoses liegen er niet om. Sommige sectoren hebben het zwaarder dan andere. Bijvoorbeeld de bouw. Ook Otte Bouw uit Nieuwdorp zoekt naar bekwaam personeel. Timmerlieden, calculators en voormannen. Maar vond geen van allen. Tijd om het eens over een andere boeg te gooien.

Voor Otte Bouw ontwikkelden wij in samenwerking met Reclamestudio ER een campagne gericht op werving van vakmensen.

 
WhatsApp Image 2019-11-05 at 16.15.21.jpeg
WhatsApp Image 2019-10-24 at 14.48.57.jpeg
pp a58 fb.jpg
 

Naar buiten met de juiste boodschap

Voordat we ook maar dachten aan naar buiten treden, gingen we het bedrijf in om processen maar vooral de mensen te leren kennen. Middels vragenlijsten kregen we een goed beeld van de huidige cultuur, hun sentiment ten opzichte van collega’s, hun werkgever en het werk zelf. Allemaal informatie die we goed konden gebruiken tijdens de campagne. Om echt te kunnen raken zochten we uit wat voor (toekomstige) werknemers belangrijk is.

 
otte.jpg
 

Crossmediale wervingscampagne


Uiteindelijk hebben we het verhaal van Otte via verschillende kanalen uitgezet. Via social media, out of home media en beurzen zoals de Zeeuwse Woonmarkt en de Contacta. Aan de campagne verbonden we een actie: “win één van de gouden schroeven van Otte”. We riepen mensen op om vakmensen uit hun eigen netwerk op te roepen om te solliciteren. Als die persoon in dienst zou treden, won degene die die persoon had genomineerd één van de gouden schroeven. Inmiddels is er een ervaren timmerman aangenomen!