Content.png

Content & Social - Jouw verhaal verbindt

 

Content
“Content is king”. Deze veelvuldig genuttigde uitspraak kunnen we inmiddels op de stapel uitgekauwde clichés werpen. Hoewel de uitspraak wellicht aan kracht heeft ingeleverd, doet content dat niet. Zonder content geen internet en zonder goede content geen meerwaarde voor jouw doelgroep. En juist meerwaarde is het toverwoord. Met goede content verbinden wij jouw doelen aan de (informatie)behoeften van je doelgroep. Content kun je zien als een ruilmiddel. Jij voorziet in een behoefte in ruil voor hun aandacht en verbinding.

Vaak wordt content onterecht alleen gekoppeld aan online. Content is vaak online maar ook teksten voor een verkoopbrochure zijn vormen van content. DMARC kan je o.a. helpen met:

Contentstrategie
Een contentstrategie voorkomt dat je als een kip zonder kop ‘content’ de lucht in gooit en hoopt op het beste. Met de contentstrategie bepalen we wat je wilt zeggen, tegen wie, wanneer, hoe en waar je dat gaat doen. Hoe zorgen we ervoor dat jouw verhaal op de juiste manier aan jouw doelgroep wordt geserveerd?

Contentcreatie
En dan is het moment om de content te maken. Eenvoudiger gezegd dan gedaan. Het bedenken én het maken van goede content kost tijd. Zeker als je alles voor elk bericht opnieuw moet gaan optuigen. Bij het maken van jouw content zorgen we voor de meest efficiënte route zonder in te leveren op kwaliteit.


Social media
Social media zijn volgens ons geen losse instrumenten die je te pas en te onpas kunt inzetten voor je bedrijf. Het is een onderdeel van je totale marketingmix. Wil je dat jouw merk echt profijt ervaart van social media, dan is deze verbonden aan de identiteit en de overkoepelende doelen van het onderneming. Vanuit de kern van het merk worden de social media strategie opgebouwd en het visuele karakter ontwikkeld.

Sociale media kun je voor verschillende doeleinden inzetten. Het zijn uitstekende middelen om bijvoorbeeld awareness te vergroten of om verkeer naar je website te genereren. Middels social media kan je doelgroep jouw merk leren kennen. Op het moment dat zij jouw product of dienst nodig hebben, sta je 1-0 voor op concurrenten.

Je doelgroepen zijn namelijk niet meer passief en nemen niet zomaar iets aan. Ze vertrouwen op hun eigen ervaringen en die van vrienden en bekenden. Door goed naar je doelgroep te luisteren leer je hen ook steeds beter kennen. Je weet dus beter wat zij willen/verwachten. Speel je hier goed op in, dan is de kans groot dat zij dit met anderen delen. Het worden je ambassadeurs en betere marketing is er niet.

Wij kunnen je o.a. helpen met:

  • Social media strategie

  • Setup social media accounts

  • Communitymanagement (waaronder tijdlijnbeheer)

  • Monitoring & webcare

  • Social media advertising

  • Social content (strategie)


Communitymanagement
Social media gaan over interactie. Het is één van de belangrijkste graadmeters voor social media platformen om te meten of jij relevante content plaatst.

Maar interactie met je doelgroep krijg je niet in de schoot geworpen, het is keihard werken. Inspireren, verleiden en activeren zijn hierbij sleutelbegrippen. Door een combinatie van aansprekende content en actieve webcare versterk je jouw merk of organisatie online.


Adverteren & campagnes
Bij DMARC kun je het gehele beheer van je social media kanalen onderbrengen, inclusief advertising. Daarnaast verzorgen wij ook de meest uiteenlopende losse social media campagnes. Of het nu gaat om awareness vergroten of het aansturen op concrete leads. Samen komen we tot een campagne die werkt.

Monitoring & webcare
In het verlengde van community management is het monitoren van onderwerpen die jouw merk of bedrijf aangaan van belang. Je weet exact wie op welk moment iets over jou zegt. Hierdoor ben je beter in staat te anticiperen.

Zoals bij community management is genoemd, is het zelf stimuleren van interactie en het reageren op leuke reacties en vragen cruciaal voor het succes van je aanwezigheid op social media platformen. Om ervoor te zorgen dat dit op professionele wijze wordt opgepakt gebruiken wij een monitoringstool: OBI4wan.


OBI4wan
Doormiddel van OBI4wan zijn wij in staat het web (wereldwijd) te monitoren op basis van zoekopdrachten. Binnen deze tool kunnen wij reacties van verschillende platformen aan elkaar koppelen en op een juiste manier afhandelen. Door het gebruik van een monitoringstool kun je echt gaan bouwen aan de relatie met individuen uit je doelgroep.