DMARC
9585.jpg

VDL Hapro

hapro-0693.jpg
 
 

Social media aanpak
Luxura & Hapro Travel

VDL Hapro uit Kapelle produceert o.a. dakkoffers en zonnebanken. Tot voor kort waren zij niet te vinden op social media. “Daar moet verandering in komen, maar dan wel met een plan”, aldus Dick van de Linde. Ons werd gevraagd om te komen tot een internationaal georiënteerde social media strategie die werkbaar is binnen de gegeven situatie.

VDL Hapro stond voor de uitdaging om de professionele inzet van social media voor haar internationale merken Luxura en Hapro Travel op te tuigen. Van juli t/m november 2018 is er samen met team communicatie en marketing toegewerkt naar een internationaal georiënteerde social media strategie. De strategie beschrijft de start en aanpak voor Nederland en een globaal toegankelijke Engelstalige pagina. Dit kan gefaseerd worden uitgebreid naar andere landen.

Bijdrage van social media aan het behalen van doelen

De bestaande sales doelstellingen van beide merken zijn vertaald naar marketing- en communicatiedoelstellingen die bij het karakter en de kracht van social media passen. Uiteindelijk zijn deze verder toegespitst op concrete social media doelstellingen en KPI’s. Hierdoor is VDL Hapro in staat om de bijdrage van social media aan de merkdoelen te beoordelen en te optimaliseren.

Merkidentiteit verbinden aan de doelgroep

De identiteit van een merk is een leidraad voor consistente communicatie. Dit leidt o.a. tot een betere herkenning bij je doelgroep. Alle uitingen voor Luxura en Hapro kunnen hieraan worden getoetst om te controleren of de uiting past bij het merk.

Van doelen naar content

Enerzijds gaat strategische social media uit van het principe dat content bijdraagt aan het behalen van algemene merkdoelen. Anderzijds moet de content aantrekkelijk zijn voor de doelgroep (het is het enige ‘lokmiddel’ wat je in handen hebt om een connectie te maken met je doelgroep). Dit plan beschrijft typen content en content thema’s die een balans aangeven tussen het behartigen van doelgroepmotivatie en het behalen van de merkdoelen.

Werkbaar werkproces

Dit plan beschrijft naast het strategische vertrekpunt ook de dagelijkse invulling ervan in de praktijk. Aan de hand van concrete voorbeelden, naslagwerken en trainingen hebben we de verschillende werkprocessen toegelicht aan het communicatieteam.

Over VDL Hapro

VDL Hapro is een dochteronderneming van VDL Groep. Zij zijn actief in meer dan 20 landen, bestaat uit 99 bedrijven en huist ruim 17.000 medewerkers.

 
 


Ook eens praten over social media voor jouw bedrijf?

BEL OF MAIL ONS OF STAP GEWOON EENS BINNEN!